Co osi膮gam na moich zaj臋ciach dzi臋ki u偶yciu TIK?
- Autonomizacja nauczania.
- Indywidualizacja nauczania (multimodalno艣膰)
- Rozwijanie kreatywno艣ci ucznia.
- Wzrost motywacji ucznia (brak postaw roszczeniowych).
- Przygotowanie do 偶ycia w spo艂ecze艅stwie informacji/wiedzy.
- Nauczanie przyjazne m贸zgowi (brain friendly learning).
- Oszcz臋dno艣膰 papieru oraz tonera.
- Oszcz臋dno艣膰 czasu na d艂u偶sz膮 met臋.
- Brak problemu „1-osobowe zaj臋cia”.
Dlaczego warto wprowadza膰 TIK na zaj臋ciach? Opinie uczni贸w.
Nauczycielu, dlaczego warto szkoli膰 si臋 z TIK?:
- Nawet je艣li teraz nie pracujesz w szkole wyposa偶onej w TIK, potraktuj to jako inwestycj臋 na przysz艂o艣膰.
- Je艣li wydaje Ci si臋, 偶e to du偶o pracy, my艣l d艂ugofalowo – to naprawd臋 si臋 op艂aca. Wyobra藕 sobie ile materia艂贸w, stworzonych wsp贸lnie z uczniami b臋dziesz mia艂 za 1-2-3 lata? Zasada Pareto 20 – 80 Pomy艣l te偶 o oszcz臋dno艣ci czasu sp臋dzonego przy fotokopiarce:)
- Najlepiej si臋 zapami臋tuje ucz膮c kogo艣 innego. M膮dre u偶ycie TIK pomaga w stworzeniu do tego warunk贸w. Albert Einstein powiedzia艂:
„Nigdy nie ucz臋 swoich uczni贸w, pr贸buj臋 tworzy膰 warunki, w kt贸rych mog膮 si臋 uczy膰”. - Ucze艅 – tw贸rca. To cz艂owiek, kt贸rego potrzebuje spo艂ecze艅stwo XXI. Adekwatne u偶ycie TIK pomo偶e w wykszta艂ceniu tego typu os贸b.